Dagens medelpunkt

Hade precis ätit klart lunchen och hade inget att göra. Det blev dags för våran spontana vandring i jakt på något, kring Dagys korridorer. Dock hitta vi inget! Det hittade oss!. Vi hade gått in rakt i fällan, vi hade tragits till lappen där det stod att Lennart skulle vara i sal 24. Självklart hade vi hört om Baracken förut men vi hade ingen aning om vad som vänta oss.

På något sätt hade vi tagit oss in i Baracken som består av två vånigar, vi var på den övre.  Dörren gick i lås och jag började banka på dörren. vi ville ut! Min kompanion var lite rädd.
Efter några sekunder kommer en tjej, hon hade svarta kläder och var brunett

-Hjälp, öppna!
-Dörren är låst
-Nej det är den inte! vi kunde ju öppna den.

Men dörren hon tog på var låst
Tjejen hämtade en lärare som inte heller kunde göra något. Det fanns ingen.
Vi sprang ner, my var självklart först, och fick syn på 2 från klassen som redan tycker vi är apkonstiga. vad ska de nu tycka!  Vi springer iaf mot de och säger att de ska hjälpa oss. Det fanns en nödöppnare som "inte får missbrukas", vilket den inte gjorde.

Som jag sa så hade vi hört om baracken förut. då en kille hade blivit inlåst helt ensam. vi hade fått insiderinformation och han hade förklarat hur han tog sig ut. VI var alltså inte de första.

vi tog oss ut genom ytterdörrarna.  och mötes vi av ett högt stängsel. jag klättrade över stängslet medan jag sedan kom på, när jag var på andra sidan , att man kunde bära upp den för att komma ut.

Vi gick tillbaka och låtsades som ingenting. Allt var som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0